رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران در گفت‌وگو با "بسیج"؛

اغذیه فروشان منتظر وام دولت هستند| رستوران‌ها تنها با یک سوم ظرفیت خود فعالیت می‌کنند

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران گفت: بعد از اعلام دولت مبنی بر پرداخت وام به صنوف آسیب دیده هنوز وامی به اغذیه فروشان پرداخت نشده است درحالی که بیشترین آسیب را از کرونا دیدند.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۱۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

اسدالله احمدی شهریور رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج  با بیان اینکه اغذیه فروشان بعد از سه ماه تعطیلی با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی بازگشایی کردند و همه آن‌ها ملزم به اجرای این پروتکل‌ها هستند، اظهار کرد: 90 درصد از صنف اغذیه فروشان در دوران کرونا تعطیل بودند و تنها 10 درصد به صورت بیرون بر فعالیت می‌کردند.

احمدی تأثیر کرونا بر صنف اغذیه فروشان را نسبت به سایر صنوف بیشتر دانست و گفت: صنف ما ضربه مهلکی از این بیماری خورد به گونه‌ای که برخی از واحدهای ما هنوز نتوانستند فعالیت خود را شروع کنند.

وی برای تشریح تأثیر کرونا بر صنف اغذیه فروشان افزود: معمولاً در اسفند ماه صنف ما بیشترین فروش را دارد، آن‌ها از برج 11 مواد اولیه مانند برنج، حبوبات، گوشت، مرغ و غیره را برای اسفندماه خریداری می‌کنند که با تعطیلی صنوف در اسفندماه تاریخ مصرف این مواد تمام شد و اغذیه فروشان یک ضرر بزرگی  تنها از این بخش کردند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تهران ادامه داد: وضعیت بسیاری از اغذیه فروشان در تهران به گونه‌ای است که اگر یک روز مغازه خود را باز نکنند شب چیزی برای خوردن ندارند.

احمدی به راهکار دولت مبتنی بر پرداخت وام به صنوف آسیب دیده اشاره کرد و در همین رابطه گفت: وام دردی را از ما دوا نمی‌کند اما با این حال هنوز وامی هم به ما پرداخت نشده است.

وی از تقاضای اتحادیه اغذیه فروشان جهت دریافت تسهیلات مختلف از وزارت صمت و اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: در هفته گذشته به صورت کتبی درخواست کمک از وزارت صمت و اتاق بازرگانی کردیم که هر چه زودتر تصمیمی در راستای بهبود شرایط کسب و کار این صنف گرفته شود.

به گفته احمدی شرایط اغذیه فروشان در تهران به گونه‌ای شده است که تنها با یک سوم از توان خود فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، اغذیه فروشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های چرخه اقتصادی در کشور هستند که با کاهش فروش آن‌ها کارخانجات تولید کننده مواد غذایی اعم از فس فودی و غیره   لطمه خواهند دید.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار